Grundejerforeningen
Fjordparken Øst.
Referat af ordinær generalforsamling d. 22. Marts 2006
Der var fremmødt 30
stemmeberettigede inkl. bestyrelsen. Herudover var
der medbragt 1 godkendt fuldmagt.
Dagsorden ifl.
Vedtægterne.
Formanden bød velkommen til
generalforsamlingen. Herefter overgik formanden til pkt. 1 på dagsordnen, valg
af dirigent. Bestyrelsen foreslog Tom Pedersen (nr. 252), som blev valgt uden
modkandidater.
Tom Pedersen kunne herefter
konstatere at generalforsamlingen var indkaldt i henhold til foreningens
vedtægter, og derfor var beslutningsdygtig. Herefter overgik ordet til
formanden for aflæggelse af formandens beretning.
Der var ingen af de
fremmødte som ønskede skriftlig afstemning.
Pkt. 2, formandens
beretning.
Formanden indledte,
traditionen tro, med at præsentere den eksisterende bestyrelse, samt at byde
hjertelig velkommen til de nye beboere i vor forening.
I efteråret blev der igen
holdt hæksyn. I stil med de forgangne år var der
flere parceller som ikke var helt klar over hvordan og hvornår en hæk skal
klippes, i hvert tilfælde ikke
i henhold til
grundejerforeningens regler. Desværre var der også flere gengangere. Alle
berørte parceller modtog en lille skrivelse fra foreningen i deres postkasse.
Med hensyn til parcellernes
egne pligter med hensyn til renholdelse og glatførebekæmpelse, henvises der til Horsens Kommunes regulativer.
Generelt påhviler
renholdelse og glatførebekæmpelse den parcel, som grænser op til den respektive
sti eller fortov. Hvor der er flere parceller, som grænser op til samme sti etc, gælder pligten til halvt ud på stien.
Der blev også orienteret om
reglerne for anvendelse af de grønne arealer, herunder hvilke ting der må
opstilles herpå. Der må, efter opnåelse af enighed på vænget, opstilles legeredskaber
af gedigen kvalitet og beskaffenhed. Ansvar samt vedligeholdelsespligt herfor
påhviler vængets beboere. Der må ikke etableres byggelegepladser eller andet
som ikke lever op til gældende sikkerhedskrav, samt henstilles campingvogne
eller biler på arealerne.
Formanden orienterede
endvidere om indholdet af en skrivelse sendt til Horsens kommune. Skrivelsen
omhandlede de mangler kommunen er ansvarlige for i området, herunder opretning
af fortove samt stillere ved vejbumpene.
Arbejdsdagen d. 2. oktober
2005 blev også omtalt. Her gav forsamlingen udtryk for stadig at kunne huske
tilbage på dagen med meget positive erindringer. Endnu en stor tak skal lyde
til alle de engagerede deltagere.
Herefter var der en meget
alsidig debat omkring emnerne, dog mest glatføre bekæmpelsen.
Beretningen blev vedtaget
med 30 stemmer for og 1 imod.
pkt. 3, aflæggelse af
regnskab.
Kassereren aflagde regnskab
for det forgangne år, hvilket udviste et, efter forholdene, pænt overskud.
Regnskabet blev belastet af et par meget dyre snerydninger.
Herefter generel debat vedr.
regnskabet.
Posterne i regnskabet vil
blive udspecificeret yderligere næste år.
Regnskabet vedtaget med 30
stemmer for og 1 imod.
pkt 4, indkomne forslag.
Der var indkommet 1 forslag,
fremsat af Carsten Sørensen (406).
Forslaget gik ud på forhøjelse
af kontingent med 200,-, hvilket skulle være øremærket til
vintervedligeholdelse. Ligeledes blev foreslået en debat vedrørende hvilke
arealer som skal ryddes, samt hvornår.
Forslaget blev nedstemt
med 23 stemmer imod, 4 for og 4 blanke.
pkt. 5, valg af
bestyrelse.
På valg var,
Bestyrelsesmedlem,
Bestyrelsesmedlem, Per Ree (192)
Suppleant, Alex Mortensen
(348)
Alle var villige til
genvalg. Genvalgt uden modkandidater.
pkt. 6 & 7, valg
af revisorer samt suppleanter.
Følgende blev valgt.
Peter Rode (nr. 284),
genvalgt
Kim S. Andersen (nr. 24),
genvalgt
Som suppleanter blev Bent
Kristensen (nr. 90) genvalgt.
Herefter overgik
forsamlingen til eventuelt, hvor nedenstående emner blev diskuteret.
- Debat om snerydning
- Anvendelse af vejkonto
- Stien mod markerne
- Træerne ved vejhjørnerne
ved opslagstavlen
- Ideer til en kommende
arbejdsdag
Herefter afslutning ved
formanden.
Referent :